Glengariff en ziekenhuisbezoek Cork (niet lezen tijdens het eten)

23 juli 2017 - Cork, Ierland

We hadden een heerlijke dag gehad in Glengariff.  In Glengariff kochten we kaartjes voor de boot naar een klein eilandje Garnish. Onderweg met de boot zagen we veel zeehonden. Op het eilandje waren prachtige tuinen en konden we heerlijk wandelen. We besloten ergens in een natuurpark te gaan picknicken dus na de nodige boodschappen daar heen gegaan en ook nog wat gewandeld. Om vervolgens terug te gaan naar onze B&B. Na een siësta besloten we om terug  te gaan naar Glengariff om daar wat te eten.

Bij een lokale pub zaten we eerst lekker buiten in de zon en later even binnen toen Toby ineens naar de wc moest.
Hij riep mama en voordat ze er was hoorde we vreselijk gehuil en paniek. Lieke rende naar Toby toe en zag dat hij tussen een deur zat met zijn handje. Later bleek alleen zijn pink.
Toen ze voorzichtig de deur opende zag ze dat een stukje van zíjn vinger eraf was. Direct dat stukje wat nog aan de deur zat eraf gehaald. De eigenares liet direct ijs komen en liet tevens iemand de dokter bellen.
Met het topje in ijs renden we naar de auto. Volgens de eigenares konden we het beste naar Bantry. Plaatsje verderop, 20 minuten rijden. Daar is een lokaal ziekenhuis. Zij zou hen bellen om te zeggen dat wij eraan kwamen.
Daar aangekomen stuurde een zuster die op ons stond te wachten ons door naar een  academisch ziekenhuis in Cork. Dat was nog 1.5 uur rijden.
Wíj vlug in de auto daar naar toe. Toby was inmiddels wat gekalmeerd en praatte gelukkig volop.
Daar aangekomen mochten we direct door naar de kinderafdeling van de eerste hulp.
Die keken Toby na, gaven hem pijnstilling en na heel lang wachten maakte ze de wond schoon en verbonden hem. Er moest een röntgenfoto gemaakt worden. Daar twijfelden ze of er een stukje bot af was. De pijnstilling hielp goed en Toby onderging alles rustig. De zusters en dokters waren onder de indruk van hem van hoe dapper en stoer hij alles onderging.
Na de foto nog een gewone foto voor de chirurg om te bepalen wat het plan was met zijn vinger.
Ze bedachten dat dit tot de volgende dag kom wachten en dat we dan terug moesten komen. Met wat verbandmiddelen en een recept voor pijnstilling/antibiotica konden we weer gaan...

Terug naar onze B&B, 1,5 uur rijden van Cork.
Toby sliep onderweg meteen (Het was inmiddels ook al 1 uur in de nacht toen we vertrokken vanuit Cork).
Om 5 uur werden we wakker, toch even naar ons stoere ventje kijken.... zit heel het bed onder het bloed omdat het verband er in zijn slaap af gegaan is. Hem toch maar even zo goed als het ging schoon verband gegeven... terwijl meneertje door sliep.
Om tien voor 7 uur weer vertrokken we naar het ziekenhuis.
To be continued...

1. Harrie van nunen:
    23 juli 2017
    wow dat is wel erg heftig hoor, veel beterschap Toby !
  2. Jan van Alphen:
    23 juli 2017
    Dat is heftig. Ik hoop dat jullie vakantie gewoon door kan gaan. Beterschap met Toby. En geef hem maar een extra knuffel.
  3. Rina van lier:
    Oh wat erg
    Ik wens toby heel veel beterschap die flinke stoeren jongen

En jullie ook natuurlijk lieke heel veel sterkte er mee
    Dat alles weer goed mag komen

Gr rina
  4. Helene V berkum:
    23 juli 2017
    Beterschap met jullie stoere boy. Hoop dat het allemaal meevalt.
  5. Diny Vingerhoets:
    23 juli 2017
    Veel succes en beterschap Toby.
  6. Oma beau:
    24 juli 2017
    Ondanks alles toch nog een fijne vakantie en Toby goed uitkijken met deuren