Heel veel wandelen...

21 augustus 2016 - Ubud, Indonesië

Zaterdagavond komen we terecht in Casa Luna. Het is er best rustig en eigenlijk hebben we geen idee waarom. Het ziet er prachtig uit van binnen, het personeel is heel vriendelijk, ze hebben er een kindermenu en de beste ravioli en kip tandoori ever. Zelfs de kip nuggets van de kinderen proeven ambachtelijk en het brood bij het eten was ook echt fantastisch. Na (ook een heerlijk) toetje gaan we lekker terug naar het hotel en slapen.

Vandaag staat er een wandeling door de rijstvelden op het programma. Na een flinke afdaling en klim kwamen we erachter dat we fout zaten. Na nog een flinke klim en afdaling dat we weer fout zaten. Driemaal is scheepsrecht en we lopen na weer een klim (met allemaal Toby in de rugdrager) eindelijk tussen de rijstvelden.

Na 1000 kcal verbrand te hebben (zo voelt het althans) gaan we lunchen bij Yuga Warung. We worden onthaald met een ijskoud doekje wat echt heerlijk is gegeven de vorige zin ;-) Toby drinkt kokosnoot wat hij heerlijk vond in Singapore. We eten verder pannenkoeken (dat eten de jongens sowieso bijna ieder ontbijt) en verse juice uiteraard! We hebben prachtig uitzicht over de rijstvelden en zitten daar dus heel fijn in the middle of nowhere.

Na nog een flinke ronde door de rijstvelden komen we om 15uur moe maar voldaan aan in het hotel. Lieke gaat voor de Balinese massage terwijl de kids het zwembad in springen. Daarna draaien we de rollen om en dus gaan we totaal zen daarna uit eten. Lieke en de kids gaan aan de pizza en Wouter aan de typisch Ubudse duck. Mmmmmmmm!

Morgen shoppen en genieten van laatste dag Ubud. Dinsdag gaan we naar Lovina. Eerste indrukken van Bali tot nu toe:

- Iedereen vraagt of Lucas en Toby tweelingen zijn. Echt iedereen!
- Om de 5 meter op straat hoor je iemand zeggen "taxi?"
- Iedereen zegt bij alles wat zij doen of jij doet: thank you. Of zoals 1 jongen in het hotel de hele tijd bij alles zegt "thank you so much" (hoor het even in slecht Engels)
- Het is hier gebruikelijk om de bestelling te herhalen. Dus alles wat je kiest komt nog een keer voorbij in slecht Engels. Geen garantie dat je bestelling ook goed gaat trouwens ;-)
- Op de vraag aan de jongens wat het leukste is aan Bali komt steevast het antwoord "zwemmen" hoewel de aapjes toch zeker op de tweede plek komen :-)
- De jongens doen het super goed. Ze lijken in de ochtend nog wat op gang te moeten komen (ontbijten niet veel bijvoorbeeld) maar in de avond gaan ze helemaal los met dansen en rennen.

Morgen nog 1 dag genieten van het heerlijke Ubud!