Helikopter, helikopter, mag ik met jou mee omhoog?

29 december 2014 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Op 28 december vertrokken we vanuit Greymouth naar Franz Josef Glacier waar we om 2 uur een helikoptervlucht geboekt hadden staan. Omdat we eigenlijk pas 29 december in Franz Josef zouden zijn (oorspronkelijke planning) hadden we vanuit Abel Tasman alvast geregeld dat we de vlucht een dag eerder konden doen.
We kwamen om 12 uur aan en melden ons direct bij de maatschappij waarbij wij geboekt hadden.
Na een lunch en wat rondgewandeld te hebben kwamen we om 1.45 uur, zoals afgesproken, bij de helikoptermaatschappij. Vanwege de mist was de 40 minuten durende rit niet mogelijk. De 30 minuten durende rit wel dus we kregen nog wat geld terug. Al met al duurde het 30 minuten voor hun om te bepalen dat de 40 minuten rit echt niet kon en om het geld terug te storten. In de tussentijd stonden wij te popelen om naar de helikopter te gaan.

In de helikopter vertelde onze piloot, genaamd Toby, vanalles over de bergen. Het uitzicht was adembenemend. Na ongeveer 10/15 minuten vliegen mochten we bovenop de berg midden in de sneeuw even foto's maken. De piloot maakte ook nog een foto van ons.
Nadat we 10/15 minuten eruit zijn geweest vlogen we via een andere route weer terug.
WAT WAS DIT TE GEK ZEG!! ZO ONTZETTEND GAAF!!

Daarna besloten we door te rijden naar Fox Glacier omdat we via Internet daar alvast een camping hadden geboekt.
De baliemedewerker bij de camping vertelde dat het leuk wandelen is bij Lake Matheson. Lucas sliep net dus die hebben we even laten slapen en toen hij wakker was zijn we gaan wandelen bij de Lake. Prachtige wandeling wederom. Na de wandeling is Wouter gaan koken en Lieke met de kids naar de speeltuin.
Ze hadden op deze camping weer een luxe familiebadkamer dus na het eten en nog even spelen, de kids lekker in bad kunnen doen en daarna op tijd naar bed want morgen (29dec) staat weer een 4,5 uur durende rit naar Queenstown op ons te wachten.