De woeste westkust!

27 december 2014 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Vanochtend derde kerstdag gaan we Abel Tasman weer gedag zeggen! We genieten nog een keer van de prachtige baai, het geweldige uitzicht en rijden zonder te eten naar Nelson waar we graag in het centrum willen ontbijten.

Om kwart over acht rijden we weg en met een stop bij de supermarkt zijn we tien voor tien midden in Nelson. Het centrum is echt heel gezellig en mooi. Er zijn veel eettentjes aan rustige centrum straatjes. Bij een gezellig ogende gaan we zitten en uitgebreid eten met heerlijke koffie! Lucas en Toby eten wentelteefjes met banaan! Gaat er goed in!

Daarna wandelen we door het centrum terug naar de camper en rijden we richting St Arnaud (rond 11uur). Daar begint namelijk het Nelson Lakes National Park en daar willen we graag doorheen rijden. We stoppen na een uur en kwartier bij het prachtige Lake Rotoiti met op de achtergrond de bergen. We zien daar een aal van 1,5 meter en veel van zijn broers en zussen. Echt heel gaaf!

Daarna rijden we verder westwaarts door geweldige bergpassen, langs mooie rivieren en over bruggen over diepe ravijnen. We lunchen rond 2uur op een plek met mooi uitzicht! We doen dit wel in de camper want als we buiten komen zitten er gelijk kleine vliegjes om het eten die ons goed lek prikken!

Rond vier uur komen we aan in Punakaiki waar we naar de Pancake Rocks gaan kijken. Na een tijdje zoeken naar een parkeerplek (valt niet mee met zo'n lompe camper) lopen we via bruggetjes de wandelroute. De westkust is erg ruig met veel rotsen langs de zeekust waar de golven hard tegenaan slaan! Het uitzicht is dan ook echt prachtig. De rotsen zien er uit gelaagd uit wat heel grappig is om te zien.

Na een ijsje rijden we verder naar Greymouth, de "grote" stad in de regio. De regio staat bekend om zijn leegte dus we zien heel lang eigenlijk niets op hier een daar een huis na. Greymouth is dan ineens een echte stad met benzinestation (fijn!), Mac, Countdown (grote supermarkt) en uiteraard onze camping.

Daar maken we een pizza warm in de oven na even in de speeltuin gespeeld te hebben. Daarna terug naar de camper. Morgen gaan we naar Franz Josef (ruim 2 uur rijden) om met de helicopter te vliegen. Heel veel zin in!!!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade