Nog meer paradijs!

27 december 2014 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Na kerstavond in Nelson, vertrekken we op 1e kerstdag naar Abel Tasman National Park. Na goed lezen zien we dat het plaatsje Marahau het dichtste bij ligt. Daar gaan we dus heen: uurtje rijden vanaf Nelson.

Het laatste kwartier van de route is over een smalle weg door de bergen en de weg loopt de laatste 15 km eigenlijk gewoon dood. Er is namelijk niets in Marahau, behalve 3 straten, 2 campings en de ingang naar het National Park (alleen lopend). In Marahau zijn alleen echte diehard "trackers", de rest zit in het veel toeristische Motuaka en Kiateriteri. We hebben dus heel veel geluk dat er nog plek is!

Na installatie steken we de weg over en liggen we aan het strand. De rest van de dag ziet er een beetje zo uit: zon liggen, water plonsen, met zand spelen, wat drinken, rondje lopen. Wat een relax dag. Onze eerste kerstdag maaltijd is verantwoorder dan gisteren (Mac): Indiaas met mango :-)

Op tweede kerstdag gaan we ons met de watertaxi (alleen dat woord al, gaaf) laten afzetten ergens midden in het park. Dan gaan we 1,5 uur met de kids op de rug lopen en laten we ons paar stranden verderop weer ophalen.

We worden na een gave bootrit (split apple rock en zeehonden gezien!) afgezet in Awaroa Bay. Super mooi strand dus na drop-off blijven we nog even lekker hangen. Dan gaan we de bushbush in!

De route begint pittig met een flinke klim omhoog. Dit levert wel hele gave uitzichten op eerst op onze eigen baai en na verloop van tijd ook al op de baai waar we heen lopen. Als we ergens hoog zitten met uitzicht op onze baai en we zien een tafeltje, gaan we even lunchen.

Na de lunch komen we op het strand waar we worden opgehaald. We hebben nog 1,5 uur nodig voor pick-up dus we blijven nog lekker op het strand in de zon hangen!

Bij terugkomst is het tijd voor bier/wijn om bij te komen van de warmte van vandaag. Twee campers verder is een Nederlands gezin komen staan (uit Singapore daarvoor Nederland, hun oma woont in Oirschot en heet Riki(?) van Haaren) en die vinden Lucas en Toby zo leuk dat ze de rest van de avond samen spelen. Lucas is dan ook ontroostbaar als hij naar bed moet; hij wil zo graag blijven spelen...

Morgen gaan we (wederom tegen de planning in) ontbijten in Nelson en dan via het Nelson Lakes National Park naar Punakaiki. We liggen dus 1 dag voor op planning (de heli vlucht is ook 1 dag vervroegd). Die kunnen we dan gebruiken om Christchurch nog te zien. Maar misschien gooien we ook die planning nog om... ;-)