Queenstown baby!

30 december 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

De 29e staan we een beetje op tijd op omdat we 4,5 uur moeten rijden. We vertrekken rond 9 uur richting het zuiden naar Haast waar we de pass door de bergen rijden.

Al snel zien we de bergen van de Nieuw Zeelandse Alpen opduiken en het is een zeer indrukwekkend gezicht! We schieten dan ook menig foto. Daarna zien we een zeer indrukwekkend meer (Lake Hawea) waar we besluiten om 12 uur te gaan lunchen. We vinden een bankje met uitzicht op dit gigantische meer. Heel erg gaaf.

De laatste anderhalf uur zijn ook echt te gek. Eerst rijden we langs slingerwegen door prachtige bloemenvelden en zo'n 45 minuten voor aankomst zien we het liggen: Queenstown. Het uitzicht vanuit de bergen op het dal waar de stad ligt is echt uit de kunst. Wow wow wow.

Het laatste half uur is dan ook echt haarspeld bocht na haarspeld bocht om het dal in te komen. Queenstown ligt omringd door bergen en dat levert dus geweldige uitzichten op.

We komen op de top10 camping (echt middenin Queenstown) en die zit echt overvol vanwege het oud en nieuw en het feit dat heel Nieuw Zeeland hier is deze dagen. We hebben heel veel geluk dat we 2 dagen kunnen blijven maar moeten dus oud en nieuw elders vieren of iets in de buurt vinden. We besluiten liever oud en nieuw te vieren in Te Anau en dus de 31e daarheen te rijden (2 dagen voor op planning).

Het eerste wat we doen is naar de iSite gaan om activiteiten te boeken voor de komende dagen. Daarna gaan we lekker wat drinken en wat snabbelen in het centrum. Echt super gezellig. We komen nog wat Nederlanders tegen die exact andersom reizen en dus delen we goede ervaringen met elkaar.

Daarna gaan we eten halen en picknicken op het grasveld bij het water. Prachtig uitzicht! We willen heel graag naar de Ice Bar en daar gaan we dus daarna heen. We vinden dat we wel wat cocktails verdiend hebben en nemen dus de tickets voor 2 ieder! Na schoenen, handschoenen, jassen en mutsen gepakt te hebben gaan we naar binnen! Toby zijn jas is echt 10 maten te groot waardoor zijn jas en mouwen op de grond hangen: ziet er echt hilarisch uit!

De bar is helemaal van ijs en zelfs de glazen zijn van ijs. Daarnaast staan er allemaal ijssculpturen: echt geweldig! We maken veel foto's en de jongens drinken nog een Mocktail (alcoholvrije cocktail).

De volgende ochtend staan we op tijd op want Lieke en ik gaan vandaag: PARASAILING! We gaan eerst met de kabelbaan omhoog (iets waar Lucas al een dag over liep te zeuren) en hebben een fantastisch uitzicht op Queenstown. Waanzinnig wat een stad het toch is. Daarna mag Wouter eerst. Dus rugzak om, sail omhoog en je gaat vanzelf. Het uitzicht is echt niet normaal. Je ziet het meer en de schiereilanden van Queenstown onder je en voelt je echt als een vogel. Onze "piloot" is erg vriendelijk en Lieke heeft daarna ook dezelfde. Onderweg maakt hij ook filmpjes en foto's met een soort selfie stok en deze kopen we dan ook achteraf. Wat een herinnering aan een van de mooiste dingen ooit!

Lucas was echt niet blij naderhand want hij wilde ook "als een vogel vliegen". De speeltuin maakt veel goed. Vervolgens doen we voor het eerst een middag tukkie! Iedereen behalve Lucas! ;-)

Daarna gaan we weer Queenstown in waar we het centrum verder verkennen en door de stadstuinen lopen. We gaan heerlijk uit eten met lekkere lokale wijnen.

We lopen door het lekkere weer terug naar onze camping. Queenstown is deze dagen echt bevolkt door 18 jarigen die dronken willen worden. Op zich dus best gezellig, maar wij vinden het niet erg om morgen ergens anders feest te vieren.

We gaan morgen via allerlei Lord of the Rings locaties op ons gemak naar Te Anau rijden. We hebben een fles Prosecco in de koelkast voor oud en nieuw. Het nieuwe jaar gaan we beginnen met een excursie naar Milford Sound, iets waar we de hele reis al naar uitkijken!

Oh wat is het heerlijk genieten hier. Groetjes van de andere kant van het bolletje!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade