Oud... en nieuw!

1 januari 2015 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Op oudjaarsdag verlaten we Queenstown en rijden we eerst langs het meer naar het rustige dorpje Glenorchy. De slogan is Welcome to Paradise en de rit ernaartoe laat goed zien waarom. De weg loopt langs het meer naar boven met geweldige uitzichten op het meer en 2 eilandjes erin. Onderweg passeren we weer wat Lord of the Rings film locaties en Glenorchy staat verder bekend om gebruikt te zijn voor de serie Top of the lake, die wij prachtig vonden!

Daarna rijden we dezelfde weg terug en bezoeken we nog even Arrowtown, een rijk, rustig en mooi voordorpje van Queenstown dat er heel leuk uitziet. Daarna rijden we via een grote supermarkt naar Te Anau.

In Kingston lunchen we even maar we willen vooral door dus lang stoppen we niet. Aangekomen in Te Anau checken we in bij onze camping en komen we even bij (dutje, douchen, omkleden).

Weer 100% fris gaan we rustig het stadje in en besluiten we toch uit eten te gaan omdat het oudjaarsdag is. Een leuk lokaal tentje gevonden en om half 8 proosten wij al met champagne.

Door het lekkere weer aangemoedigd lopen we na het eten en grote ronde. Eerst naar Lake Te Anau (op Taupo na de grootste van NZ) en dan door een mooi park terug. We horen op een gegeven moment muziek ergens vandaan komen en zoeken dit dus even uit. We komen in het stadspark waar een groot kampvuur wordt voorbereid, kraampjes staan, een optreden klaar staat, etc. Duidelijk de place to be.

Om 10 uur krijgen we het redelijk koud, maar gelukkig gaat dan net het vuur aan. Echt heerlijk warm en te gek spektakel. Om 10 over elf zijn de kids op en gaan we terug naar de camper. De kids liggen net voor middernacht te slapen en wij drinken een Prosecco op het nieuwe jaar!

De volgende ochtend staat de wekker op 8 uur vanwege onze Milford Sound boottocht. We worden opgehaald door een busje en afgezet waar de grote bus ons komt halen. De 2,5 uur rijden doen we dus een keer niet zelf. Heel fijn.

Dat geeft alle tijd om rustig om je heen te kijken terwijl we door de Zuidelijke Alpen rijden en genieten van de vele stroompjes, watervallen en besneeuwde bergtoppen. Echt weer te prachtig voor woorden.

Na een lange rit met wat stops voor bezienswaardigheden mogen we de boot op. We varen meteen uit voor een 2,5uur durende tocht door het water. Heel erg gaaf. De vele zeehonden die we zien zijn heel gaaf maar ook de fjorden zijn echt weergaloos.

De buschauffeur staat alweer klaar als we terugkomen. Nu nog de busreis terug en vanavond lekker Indiaas koken. Morgen gaan we richting Catlins National Park, oorspronkelijk niet op de planning.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Van reisblog naar fotoboek