Hobbiton

16 december 2014 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Oké, eerlijk is eerlijk: meer toeristisch dan naar de Hobbit huisjes gaan kun je niet zijn, maar wij (vooral Wouter) hadden er zoveel zin in dat we het niet konden laten.

Vandaag rijden we na lekker uitslapen (9uur, Lucas tot 10) in 1,5uur naar Matamata. Daar staan zo'n 10km buiten het centrum de bekende hobbit huisjes. Na kaartjes te hebben gekocht worden we opgehaald door een buschauffeur die vrij aardig Nederlands spreekt. Hij brengt ons met guide naar de beroemde heuvels. We horen 1001 razend interessante feitjes over de films en zien zo'n 50 hobbit huisjes waaronder Bag End uiteraard.

De tocht duurt zo'n 2 uur waar we eindigen in de Green Dragon (jawel) waar we speciale -alleen voor LOTR cast en crew gebrouwd- bier drinken. Wouter onderdrukte de neiging om het Merry & Pippin dansje op de tafels te doen maar we hebben wel aan het haardvuur gezeten met zijn 4tjes.

Daarna zijn we doorgereden in een klein uurtje naar Rotorua. Eerlijk is eerlijk: het meeste wat we hier wilden zien, hadden we elders al gezien. Na een korte periode gaan we dus snel weer door naar Taupo. We nemen een andere camping, wel weer met lekker zwembad. Als we aankomen gaan we dus eerst weer zwemmen.

Straks om een uur of half 9 gaan we eten en nu drinken we lekkere Nieuw Zeelandse wijntjes buiten bij onze camper.

Morgen wordt een storm en regen dag op het hele Noordereiland. We hebben dus besloten naar Napier te gaan waar de National Aquarium zit. Lekker binnen dagje en kunnen de kids allerlei diertjes zien.

Tot morgen!