Naar de oostkust!

17 december 2014 - Napier, Nieuw-Zeeland

Het mooie van het hebben van een planning is dat je hem ook totaal weer overhoop kunt gooien. Want dat is ook vakantie. Ter plekke besluiten dat je iets anders gaat doen waar je meer zin in hebt.

Oorspronkelijk zouden we 2 dagen in Coromandel hebben gezeten afgelopen zondag en maandag maar vanwege de storm in dat gebied geloven we dat wel. Het was voornamelijk als strand/relax bedoeld en met storm is dat toch niet. Vandaag (woensdag) is grote storm dag hier op het noorder eiland en morgen is alleen Napier zonnig dus waar zitten wij: precies!

Voor vandaag hebben we besloten een leuke binnen activiteit te doen en dat is de National Aquarium of New Zealand geworden. Dit aqua museum heeft allerlei zee dieren waaronder het symbool van het land: de kiwi vogel!

Ondanks dat we het bord "de komende 130km geen benzine pomp" gemist hadden draaien we na 20 minuten om voor de zekerheid. Achteraf gezien dus maar goed ook. De weg naar het oosten leidt door de heuvels en we komen eigenlijk nauwelijks iets tegen aan huizen onderweg.

Het aquarium vond Lucas in 1 woord: fantastisch! Bij elk aquarium zei hij super enthousiast: oehhh vissen! Verder hebben we haaien, pinguïns, schildpadden, roggen, alligators, hagedissen, zeepaardjes, 1001 andere vissen en de kiwi gezien (!!). Leuk was ook het voeden van de pinguïns en iemand van de staf die met een duikpak het grote oceanium in ging om de haaien, roggen en grote vissen te voeren. Hij had er een hele show van gemaakt waar hij een vis in zijn mond deed en dat de rog het dan uit zijn mond hapte en dat hij een vis gaf aan een haai die hij dan vervolgens zelf ook vasthield waardoor de haai begon te trekken aan de vis. Verrassend genoeg hield de man de vis goed vast. Lucas vond het heel gaaf om te zien en ook Toby bleef wijzen naar alle vissen.

Na afloop zijn we naar de supermarkt gegaan en naar de bank (om te pinnen). Nu zitten we op (wederom) een hele gave camping. Meerdere zwembaden, groot springkussen, meerdere speeltuinen: komt helemaal goed!

De planning is zoals gezegd beetje op het weer ingesteld. Morgen wordt het heerlijk weer hier in Napier dus gaan we lekker aan het zwembad liggen: onze eerste rustdag!

Vrijdag gaan we naar Tangariro National Park. Die stond op ons lijstje en daar is het vrijdag ook prachtig weer. Zaterdag en zondag weten we nog niet zeker, misschien al richting Wellington omdat daar boven een goeie wijnstreek ligt en veel Lord of the Ring filmplekken zijn. Maandag en dinsdag zijn we sowieso in Wellington, dinsdag vanwege de overtocht naar het Zuidereiland!

Morgen relaxen. Kia ora!

1. Harrie van nunen:
    17 december 2014
    mooie foto's bij de achtergrond van lord of the rings. goed te horen dat jullie het zo goed hebben daar met zijn 4e en vooral veel foto's blijven plaatsen.
  2. Jan:
    17 december 2014
    Fijn om te lezen, geniet ervan!!! Groetjes