Killarney, Ierland op zijn best

20 juli 2017 - Killarney, Ierland

Na wijntjes op het gras in het schemerlicht (zon gaat hier pas heel laat onder) en met de prachtige heuvels op de achtergrond zijn we lekker gaan slapen en wacht ons een lekker ontbijt in onze B&B die ook netjes wordt uitgeserveerd. Top bediening! BTW: we hadden nog opgezocht of al onze B&B's ontbijt erbij hadden tot we bedachten dat het geen hotels waren maar B&B's en waar de 2e B voor stond... tja.

We gaan eerst naar Torc waterfall waar je vlakbij kunt parkeren. Na een korte loop staan we al bij de gigantische waterval. Erg gaaf! Daarna besluiten we de gele route te lopen wat ons ongeveer een uur kost. Onderweg zoeken we dieren want dat is de opdracht van Lego Batman! Na een mooie wandeling met uitzicht over een giga meer zijn we terug bij de auto!

Nu gaan we naar de ingang van Killarney National Park waar ze een dorp hebben gemaakt van het leven van vroeger. Erg leuk met traditionele huisjes, brood bakken, en heel veel dieren!!! Ook hier wandelen we veel maar we zitten ook in een busje en in paard en wagen. Ook hebben ze er veel puppy's (hondjes varkens konijnen koe etc etc) wat erg schattig is. Toby vindt het super interessant, Lucas geeft meer om het springkussen er vlakbij.

Na ook deze lange wandeling vallen de jongens in de auto onderweg naar Ross Castle in slaap. "Gelukkig" staat er een flinke file omdat vandaag de laatste van 4 dagen van paardenrennen is. Heel grote sport hier en iedereen is op zijn best gekleed. En het kasteel is op een paar honderd meter van het stadion. Toby ziet overigens niets van het kasteel want hij slaapt overal doorheen. Na het kasteel gaan we even voor een siësta naar onze B&B!

Ondertussen rijden we al een flink stuk van de oostkant van de Ring of Kerry die we morgen helemaal gaan doen. Ook ligt onze B&B aan de Gap of Dunloe, een straat die vanwege zijn uitzicht ook een bekende attractie is!

Na onze siësta gaan we naar de gaafste pub ever in de outskirts van Killarney. Een grote pub met live muziek en dans en heerlijk eten en lokaal Killarney bier. Ierland op zijn best!!!! We genieten van alles en Toby danst en applaudisseert zich suf!

1. Jan:
    20 juli 2017
    Ziet er zo relaxed uit, ik word er gewoon blij van!! Het is duidelijk dat jullie genieten!! Heb nog veel plezier en hou ons op de hoogte!! Gr