Vandaag ben je jarig, jongens wat een pret!

19 juli 2017 - Beaufort, Ierland

We worden wakker en zingen voor onze jarige jop. Zelfs Lego Batman heeft nog een cadeautje en een nieuwe opdracht. We gaan eerst ergens heen rijden om wat lekkers te eten. We verlaten dus Bray en onze gastvrouw zegt nog even uitgebreid dag en de jongens zeggen dag tegen alle katten om het huis.

Na een kleine twee uur rijden arriveren we in Limerick, een redelijk grote stad in het midden van het land. Daar gaan we naar Café Noir, bekend om zijn pannenkoeken!!!! Na een hele goede lunch komt de serveerster ons vertellen dat Lego Batman net langs is geweest voor de nieuwe opdracht. We moeten iets gaan oefenen op een adres in Tralee. Nou geen idee natuurlijk dus na anderhalf uur zijn we mega benieuwd als we arriveren.

Onderweg zijn in Ierland is heel fijn. Het is enorm groen overal waar je kijkt en bij vlagen heb je ook kilometers uitzicht. Naar mate we westelijker komen zien we ook steeds meer heuvels verschijnen. Geweldig landschap!

We komen uit bij een grote aqua dome en daar gaan we heerlijk zwemmen. Dat past ook bij het weer want het is inmiddels gaan regenen. Wel is er nog de opdracht dat we de zwem bewegingen moeten oefenen. Nou dat gaat prima samen met alle glijbanen, golven en sproeiers. Gelukkig hadden de kids van tevoren in de auto wat geslapen.

Rond etenstijd arriveren we in Beaufort waar onze B&B is. Echt geweldig mooi dorp! Het ligt vlakbij Killarney National Park waar we morgen heen gaan. Op dit moment is de planning om dan vrijdag de Ring of Kerry te rijden die eindigt in Kenmare waar we vanaf vrijdag verblijven.

's-Avonds eten we in Beaufort in een heerlijk typische Ierse inn met dito bartender. Heerlijk eten, lekker bier en een speciaal verjaardagstoetje voor de jongens later en we zitten vol. Vanavond drinken we nog een wijntje op Lucas zijn verjaardag als beide heren slapen. Tot morgen!

1. Jan:
    19 juli 2017
    Leuk om jullie zo te volgen!! Zo zijn we er een beetje bij!! Morgen weer een fijne dag gewenst. Gr