Wonderful Wicklow

18 juli 2017 - Wicklow, Ierland

We worden bijtijds wakker omdat we er al op tijd in lagen en tijdens dat Lieke naar "Game of Thrones" kijkt en de jongens op de tablet zitten, gaat Wouter ontbijt halen aan de promenade. Het is al lekker warm en het belooft een top dag te worden.

Met koffie, croissantjes en scones achter de kiezen rijden we naar Glendalough wat midden in Wicklow National Park ligt. We stappen uit bij de Visitor Center en horen daar dat de route van een klooster met toren via een klein (en lager gelegen) meer naar een groot (en hoger gelegen) meer gaat. Een wandeling van 45 minuten (als je rechtstreeks gaat) zegt de meneer achter de receptie. Deze herkende ons taaltje meteen en zei nog "tot straks" tot vreugde van de kids.

En prachtige groene route door het bos brengt ons snel bij het klooster en een hoge toren. De ingang van de toren is 3,5 meter boven de grond zodat de monniken de trap konden intrekken als er vijanden aan kwamen (slim!). De toren is ruim 30 meter hoog en dus goed te zien als we klimmen en dalen. Langs het kleine meer komen we aan bij het grote meer waar we de groene Lego Batman vinden. Mission accomplished!

Na tijdje pootje baden (en natuurlijk viel Toby nog een keer met zijn kont in het water) besluiten we nog de roze route te volgen want die gaat naar een waterval. Volgens de omschrijving zie je de waterval meteen en loop je daarna omhoog boven de waterval langs. Klinkt simpel en dus kort, maar als je achteraan de route begint moet je nog de hele route lopen. Na bijna 9 kilometer in totaal gelopen te hebben (!!) en een grote ijsco zijn we terug bij de auto. Het is pas 13uur maar we hebben er voor ons gevoel al een hele dag op zitten.

Na een lunch in de buurt rijden we dwars door het National Park naar het noorden. We rijden door een leeg uitgestrekt heuvellandschap via bochtige polderweggetjes. Écht heel mooi!!! De jongens zien er niks van. Na de wandeling zijn ze (terecht) helemaal kapot en liggen ze te slapen!

Via het noorden van het park rijden we weer naar de kust, naar Bray. Korte siësta want we eten vanavond in het plaatsje Wiclow want dat is het laatste dat we nog op de lijst hadden staan om in de regio te zien.

Morgen is onze grote vent jarig en dat gaan we vieren met pannenkoeken in Kilkenny en zwemmen in Trallee (in het Zuidwesten). Maar dat weet Lucas nog niet, dat mag Lego Batman hem morgenvroeg vertellen...

1. Jan:
    18 juli 2017
    Kei leuk om jullie zo te volgen!! Alvast proficiat en een heel fijne verjaardag voor Lucas!! Gr en veel plezier.
  2. Kees Hems:
    19 juli 2017
    lucas van harte gefeliciflapstaart.