Onze landentocht!

14 juli 2019 - Bozen, Italië

We vertrekken rond 9uur op zaterdagochtend op vakantie. Traditiegetrouw zijn we iets vergeten en nu is het Lucas zijn gehoorapparaat! Dat wordt hard praten deze vakantie!

We stoppen na ongeveer drie uur langs de snelweg voor een snelle lunch en knallen lekker door. Op wat wegwerkzaamheden na is er eigenlijk niets op de weg en zonder vertraging komen we dus rond een uur of drie aan bij het hotel. Onze kamer wordt nog schoongemaakt dus wij gaan eerst kijken bij... HET ZWEMBAD. Mooi zwembad en ook mooie sauna ruimte erbij. De jongens duiken en Toby zwemt zonder kurkjes om te oefenen voor zwemles!

Na het zwembad gaan we effe chillen op de kamer om daarna tapas te gaan eten bij de tennisclub aan de overkant. Huh? Ja het is een echt restaurant. Maar ja hik zit op het terrein van de tennisvereniging. Blijkbaar is het nog populair ook want wij zijn de enige die nog passen zonder reservering. Na iets van 15 verschillende tapas gehad te hebben, gaan we blij terug naar het hotel. We liggen al vroeg te slapen...

Zondagochtend zijn we dan wel bijtijds wakker en nemen we een lekker en uitgebreid ontbijt. Na tanken en pinnen rijden om half 10 Bad Boll uit. Mooi plaatsje met leuk centrum!

Helaas zit het onderweg tegen qua verkeer. Het is nogal druk aan de grens met Oostenrijk dus we rijden een stuk naar het oosten om de file te ontwijken. Dat lukt best aardig en na een lunch in Garmisch-Partenkirchen knallen we Oostenrijk in. Met vignet en pas zijn we zo via de tol in Italië en ook daar knalt het prima door!

We parkeren hartje Bolzano bij Mondschein en lopen naar ons appartement wat in het autoloze historisch centrum ligt. Te gekke binnenstad en ons appartement is ook echt heel cool. Na korte drop van de spullen gaan we het centrum verkennen en lopen we een grote ronde om het grote Parco Petrarco heen. Wouter herkent na goed zoeken het park en weet ongeveer de weg nog naar het huis van zijn gastgezin van vroeger (23 jaar geleden!!).

We lopen via een pizzeria en eten lekker buiten. In Duitsland was het nog rond de 20, maar hier in Italië is het 30 graden en door een lekker briesje super aangenaam in de avond. We pakken de boodschappen nog even want we hebben koelkast en diepvries in ons appartement. De wijn kan koud...

1. Harrie van nunen:
    16 juli 2019
    Klinkt allemaal heerlijk relaxed !
  2. Wouter:
    17 juli 2019