Zweden bedankt!

5 mei 2019 - Knäred, Zweden

Na de super overwinning van Ajax, slapen we allemaal goed en lekker tot de woensdagochtend!

Op woensdagochtend staat uitslapen eerst op het menu om even bij te komen van de vermoeiende dag in Gotenborg en van het laat gaan slapen door Ajax. Als we beetje wakker en weer klaar zijn, rijden we naar Vaxtorp om naar een rodelbaan te gaan. Het is een mooie route die ons langs Knared brengt. Omdat het 1 mei is, is het uberhaupt open, want we zitten natuurlijk nog allemaal erg pre-seizoen. Gelukkig voor ons.

We kopen kaartjes en gaan van de rodelbaan af. Je wordt eerst omhoog gehesen met een ski-lift en daarna losgelaten om naar beneden te roetsen. We gaan in verschillende samenstellingen in totaal 3 keer naar beneden. Erg snel en het levert hilarische foto's en filmpjes op. We eten onze lunch en rijden vervolgens terug naar Knared waar we naar een waterval gaan lopen. Het is een kleine route van ongeveer 45 minuten, maar wel een mooie. Lucas valt bij het begin van de wandeling nog hard op zijn knie op een brug maar na de ergste schrik kan hij toch weer doorlopen, zei het met een enorme pleister op zijn knie om alle plekjes te beschermen.

Na de waterval ronde verkennen we nog even Knared en rijden we op tijd terug naar ons huisje om de sauna aan te stoken en lekker te zwemmen. De combinatie warme sauna en kouder zwembad is heerlijk en we gaan dan ook verschillende keren op en neer. In de avond kijken we nog een stukje Barcelona en Liverpool en is onze databundel van 16 GB inmiddels redelijk opgeraakt (geen WiFi in het huis).

Op donderdag hebben we besloten naar Halmstad te gaan. We willen nog wat shoppen, lekker lunchen en we hebben nog een verrassing ontdekt voor Lucas en Toby (mits ze lief zijn). We kopen weer aardig wat winkels leeg en Toby krijgt zijn favoriete schoenen (knal-oranje!). Voor de lunch vinden we een leuk tentje in het centrum, langs het water. Dan rijden we naar de Halmstad Arena waar een heerlijk zwembad met 3 glijbanen, stroomversnelling en 2 duikplanken zit. Na van alle glijbanen afgegaan te zijn, komen we erachter dat de jongens eigenlijk op 2 glijbanen nog niet mogen. Daar gaan we vanaf dat moment dus samen maar vanaf :-)

Na het zwembad, doen we laatste boodschappen, tanken we en rijden we terug naar ons huisje. We zijn helemaal klaar voor de lange terugreis. Doel is om 1 keer het hele stuk te rijden (ruim 11 uur), maar in het ergste geval overnachten we nog in Duitsland. Dat blijkt uiteindelijk niet nodig. De jongens doen het super in de auto, vervelen zich totaal niet en door de onderbreking van de boot naar Duitsland en door af te wisselen qua chauffeur trekken wij het ook goed. Rond kwart over 7 zijn we weer thuis na om 5 voor 7 vertrokken te zijn. Zweden bedankt!