Lopen lopen en lopen

30 april 2019 - Fjärås, Zweden

Na een heerlijke zondagavond met sauna, zwembad en lekker open haard, slapen we heerlijk uit de volgende dag.
Na een hele rustige ochtend, rijden we naar een plek in het bos waar we met een korte wandeling een waterval kunnen zien. Het is heerlijk weer en het pad is erg mooi. Bij de waterval aangekomen schieten we veel foto's en via een grote omweg lopen we terug naar de auto!
Vervolgens willen we naar het strand rijden bij Tylosand. Daar aangekomen is het echt HELEMAAL uitgestorven. Geen idee waarom maar er is nog geen tentje open om te lunchen. Beetje teleurgesteld rijden we daarom door naar Falkenberg. Daar beginnen we met sushi als late lunch. Verder is er gelukkig iets meer te doen en we gaan lekker pootje baden en in de zon liggen als we bij het strand zijn.
Thuis aangekomen eten we een gebakken eitje en gaan we lekker even kijken bij het beekje vlakbij ons huis. We zitten in een prachtig stukje Zweden.
Dinsdag is Göteborg dag. Ofwel Ye-tu-bo-ree zoals ze het uitspreken. We ontbijten snel en rijden in 2 uur naar de 2e stad van Zweden. We parkeren in het centrum en gaan shoppen bij een groot winkelcentrum. Daarna lopen we naar een oude wijk, waar we een scholierenkoor zien/horen. We lunchen wat bij een luxe bakker en komen een "local" Nederlander tegen die ons tips geeft.
We besluiten zijn advies te volgen en lopen de wijk Haga in. Echt super gezellig met veel leuke straatjes en winkeltjes. We lopen door naar een groot park waar Wouter zijn telefoon kapot laat vallen :-( Via een andere winkel en een tramrit komen we bij een winkel die hem in 2 uur kan maken. Terwijl de telefoon gerepareerd wordt gaan we met een tram terug naar het centrum om even een ijsje te eten, smoothie te drinken waarna we de telefoon op kunnen halen en we ons oorspronkelijke plan gaan uitvoeren. Terug in het park gaan we naar een grote speeltuin en lopen we door richting een gratis dierentuin/ kinderboerderij. Die is helaas al gesloten maar daar zien we wel een soort festival met een of ander paasvuurachtige plek, muziek optredens en waar allemaal mensen zitten te barbecuen, spellen spelen en liggen te chillen. Erg gezellig!

Daarna gaan we terug naar de auto om op tijd te vertrekken voor de voetbalwedstrijd van Ajax vanavond. Onderweg eten we nog wat, wij zijn er klaar voor. Lucas heeft de hele dag met zijn Ajax pet rondgelopen, hopelijk heeft dat geholpen ;-)

1. Jan:
    30 april 2019
    Geniet ervan!!
  2. Jacco:
    1 mei 2019
    Dat petje heeft zeker geholpen 😉
  3. Harrie van nunen:
    1 mei 2019