Legoland en Lalandia

26 april 2019 - Billund, Denemarken

We zijn zondagochtend al vroeg vertrokken naar Legoland. Opa en Oma Beau en opa Harrie haalden ons op en vlak voor de grens stopten we zodat Peter, Annelies en Merlijn zich bij ons konden voegen. Merlijn kwam op Toby's verzoek bij ons in de auto zitten.

Rond 16.30 uur kwamen we aan bij Lalandia. De kids hadden onderweg al bedacht dat ze eerst wilden gaan zwemmen. We hadden allemaal wat eten meegenomen en rond 18.30 uur konden we lekker samen dineren in de buitenlucht.

Iedereen was behoorlijk gaar dus zijn we allemaal op tijd gaan slapen zodat we fit zouden zijn voor LEGOLAND.

Nadat we de season pass hadden gehaald, zijn we via de kikkerbaan direct doorgelopen naar wat attracties achterin. Het was ondanks dat het een feestdag was (2e Paasdag) helemaal niet zo druk. Het was lekker zonnig dus de attracties met water waren lekker verfrissend.

Aangezien de oudjes de eerste dag het eten verzorgd hadden waren wij (Annelies en Lieke) nu aan de beurt. Terwijl de papa's en jongens gingen zwemmen, hebben wij er 1,5 uur over gedaan om soep en paella opgewarmd te krijgen. Wederom lekker buiten kunnen eten en na het eten voetballen buiten.

Op dinsdag zijn we weer lekker op tijd naar LEGOLAND gegaan en daarna gaan zwemmen. Het zwembad in Lalandia is echt fantastisch. Lucas mocht in bijna alle glijbanen wat hij dan ook deed, alleen de glijbaan met 4 banden vond hij te spannend (op dinsdag...).

Woensdag gingen Peter en Annelies fietsen en namen wij dus Merlijn mee naar LEGOLAND! Als je grofweg weet waar alles zit en de app hebt met wachttijden, kun je snel en slim door alle attracties heen manoeuvreren.

Na drie dagen zelf koken, gingen we woensdag buffet eten in het Lallandia centrum. Om te zorgen dat we voldoende honger hadden, gingen we eerst naar Monkey Tonkey, de mega speeltuin die vlakbij het zwembad is. Je kon er kon klimmen en voetballen (Wat na zwemmen en LEGOLAND de meest gedane activiteit is). Toen we voldoende honger hadden gingen we lekker in het restaurant zitten. Heel veel toetjes! Vervelend nou...

Donderdag wisselen we de routine om: eerst zwemmen, dan LEGOLAND. Deze laatste dag besluit Lucas dat hij toch in de band met zijn 4en wil en Toby wil heel graag met de matjes naar beneden. Angsten worden overwonnen dus en ze vinden het beide super gaaf en helemaal niet spannend (Maar wij wel...). Rond de lunch gaan we met prachtig weer nog 1x naar LEGOLAND. Alle leuke attracties nog 1x doen!!

We eten weer in een restaurant (hamburgers en pizza dit keer) en drinken samen nog gezellig koffie met zijn allen om dit deel van onze vakantie af te sluiten. Morgen naar Zweden!

1. Jan:
    26 april 2019
    Klinkt heel gezellig! Fijn dat jullie t zo leuk hebben. Geniet ervan!!!