Te Papa

22 december 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

We laten de hitte van Martinborough achter ons op zondagochtend en rijden via Lothlorien en Rivendell naar Wellington. Waar die hobbits nou zoveel tijd voor nodig hadden, het was echt maar een stukje ;-)

In Wellington aangekomen parkeren we de camper echt MIDDEN in het centrum. Top plek. We besluiten eerst het Te Papa museum in te gaan om te lunchen en uiteraard rond te lopen en alles te ervaren.

Na een lekkere lunch met gratis heerlijke koffie (we hebben het al gezegd maar de Nieuw Zeelanders zijn echt de vriendelijkste mensen op aarde, mogelijk zelfs nog vriendelijker dan de Marokkanen) gaan we het museum in. Ze hebben er echt van alles: vazen, schilderijen, opgezette dieren, een tuin, geologische tentoonstelling, dinosauriërs, etc. Het is niet echt een geheel, maar daardoor wel lekker afwisselend. Wat ook leuk is, is dat ze video, interactief, knutselhoek, 3D, doe het zelf allemaal door elkaar hebben lopen. Houdt het zeker boeiend. Lucas vindt het allemaal fantastisch en Toby geniet heel erg van de kinderhoekjes waar hij uit de buggy mag en alles mag aanraken zoals muziekinstrumenten.

Buiten het museum staat de voorkant van een Boeing 737 waar je in de cockpit mag zitten. Lucas wilde dit (uiteraard) graag en we hebben dus mooie foto's van binnen en buiten deze (echte) cockpit. Je mocht alles aanraken, kwam goed uit: niet dat Lucas ook maar iets met rust had gelaten, hij begon gelijk aan het stuur te trekken toen we binnenkwamen :-)

Daarna gewandeld langs het water naar een mooie speeltuin, op aanraden van een jongen bij de cockpit! We besluiten sushi te gaan halen (dat kan hier echt overal) en dat op de camping in Lower Hutt (15 minuten van centrum) op te eten. Via de supermarkt heen gereden en na de sushi moeten de kids echt naar bed. In het museum hebben ze het super goed gedaan vandaag dus ze zijn moe :-)

Wij gaan nog even douchen vanavond en dan morgenvroeg weer naar Wellington voor een dagje rondlopen en eten & drinken. Dinsdag vertrekt onze ferry om half 9 in de ochtend (maandagavond jullie tijd) dus dan zien we niets meer van Wellington. Morgen dus nog even vol genieten van deze prachtige hoofdstad!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade