vaarwel noorder eiland

23 december 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Op onze laatste echte dag in Wellington besloten we nog één keer met Lucas in het vliegtuig te stappen en hem de piloot ervaring te geven. Hij vond dit zo leuk dat we hem die kans nogmaals wilde geven.

Daarna door de binnenstad gewandeld (eerst richting civic center via de city to sea bridge naar het Frank kitts park) om te eindigen bij de cable car. Daar zijn we met een one way ticket omhoog gegaan. Boven had je prachtige uitkijkpunten over de stad.

We zijn door de botanic garden naar beneden gelopen. Bij de rose garden hebben we geluncht (de lekkerste croissants die we ooit gegeten hadden).
We zijn door de parlementwijk en via het centrum en de Cuba street (uitgaansstraat) terug naar de camper gelopen. Dit was een behoorlijk lange wandeling die Lucas helemaal zelf gelopen heeft. Aangezien we zo gigantisch veel sushi hadden besteld gisteren (de sushi is hier twee keer zo groot) konden we er nog een keer van eten.

Na het avondeten de kids bij de tv zodat wij even konden opruimen. We kregen al snel bezoek van een nieuwsgierige dronken Schot. Een leuk gesprek, hij vertelde dat hij al 26 jaar in NZ woonde en ook een jaar in NL gewoond had. Hij sprak ook nog aardig Nederlands. Hij was met pensioen en had zijn huis verkocht en een camper gekocht en nu voor het eerst echt NZ aan het verkennen. Iets later ging hij op zijn muil. Zo dronken was hij dus.

De jongens zijn in de avond nog even samen in bad gegaan en toen vroeg naar bed want vandaag moesten we vroeg op voor de ferry (6.00 uur opstaan).

We hebben super veel zin in het zuider eiland maar eerst nog onze conclusie van het noorder eiland:

Het eiland groen, schoon, groen, netjes, groen, heuvelachtig en had ik al gezegd dat het hier prachtig groen is?
De Nieuw Zeelanders zijn hier vriendelijk, pro-actief en heel behulpzaam!

We hebben het hier geweldig goed gehad. Het land is heel goed te bereizen zeker ook met kinderen echt een enorme aanrader!