Paradijs!

23 december 2014 - Picton, Nieuw-Zeeland

Dinsdagochtend stond er voor het eerst sinds lange tijd weer een wekker. De ferry van het Noorder naar het Zuidereiland vertrok om half 9 en we moesten er een uur tevoren zijn.

Snel wat eten, alles pakken en richting Wellington waar de ferry vlakbij het centrum vertrekt. Het lijkt een beetje op onze overtocht van Denemarken naar Noorwegen (maar deze duurt veel korter). Hele grote boot, veel speelplezier voor de kids, mooie uitzichten op het dek. Er is zelfs een goochelaar met acts voor de kids.

Om 12 uur meren we aan bij het Zuidereiland. Het weer, het uitzicht, alles lacht ons toe. Aan boord van de interislander hebben we een middag activiteit geboekt. We gaan met een grote, luxe speedboot om half 2 drie uur over de sounds varen. VET!

Picton is zo klein dat de haven, het centrum en onze camping op zo'n 5 minuten lopen van elkaar zit. We checken dus even in bij de camping (we zitten deze vakantie veel bij de zogenaamde top 10 campings die ons al veel korting heeft opgeleverd), lunchen snel wat in het centrum en stappen op onze boot!

We gaan beneden zitten zodat Lucas en Toby beide los kunnen. Nou dat gaan ze ook. Alle vermoeidheid van het vroege opstaan lijkt weg. We varen baai in en baai uit langs allerlei afgelegen plekken. Het water is volledig transparant, de zon heet en de plekken waar we aanmeren echt wondermooi. Op enkele plekken waar we stoppen staan een paar huisjes waar je kunt zitten. Daar meert dan 2x per dag een boot aan en verder zie je niets of niemand. Alleen jij en de prachtige omgeving. Bizar!

Aan het einde van de boottocht vallen beide heren in slaap. Echt bek en bekaf. Ze slapen lekker door als we boodschappen doen. Op de camping aangekomen gaan we met Toby zwemmen (5 meter van onze camper, heel fijn). Wouter gaat nog wat wijn kopen en daarna maken en eten we hamburgers. Lucas is dan inmiddels ook wakker en ook hij wil nog even zwemmen.

De zon brandt hier flink en ondanks het smeren zijn we behoorlijk bruin aan het worden. Hier en daar zelfs beetje rood. Dat wordt nog wat. Morgen naar Kaikoura waar Lucas en Lieke walvissen gaan spotten. Daarna naar Blenheim, hoofdstad van de wijn!

1. Jan:
    23 december 2014
    klinkt als een holiday uit een boek!!

super fijn, groetjes en n fijn Kerstfeest.