Zaterdagavond: stapsvond!

20 december 2014 - Martinborough, Nieuw-Zeeland

Tijdens onze rustdag in Napier hadden we alle tijd om weer even de boekjes erop na te slaan wat we nog wilden doen op het Noordereiland. Lieke merkte op dat we in onze planning niet echt rekening hadden gehouden met wat voor dag in de week we waar zouden zitten. Dat gecombineerd met het feit dat we zaterdag en zondag nog niet gepland hadden, gingen we op zoek naar een weekend planning.

We wilden allebei graag wat meer tijd in Wellington als dat zou passen, omdat de stad ons erg aanspreekt uit de boekjes en verhalen van anderen. Verder wilden we graag de regio van Wellington verkennen ivm de wijnstreek en de Lord of the Rings locaties.

Daarom vertrekken we vandaag (zaterdagochtend onze tijd, vrijdagavond die van jullie) naar Martinborough, de op 1 na bekendste wijnstreek van het land (uiteraard op Marlborough na waar we rond kerst zitten). Vanuit waar we zitten in Tongariro 3,5 uur rijden. Zondag zitten we dan meteen in Wellington (vlakbij Martinborough) zodat we een extra dag hebben! Maandag zitten we er ook nog een dinsdag is de overtocht naar Picton (het Zuidereiland) in de Marlborough streek.

De rit omlaag is echt prachtig. Zeker als we de SH1 afgaan en door de bergen verder rijden. Al snel zien we de bordjes met druiven staan waar we dorst van krijgen :-)

Om half 1 arriveren we op de camping. Daar horen we waar we moeten zijn voor onze zaterdagavond wijnavond. Het is echt bloedheet in Martinborough (27+ graden) dus na een korte tijd in de zon in de speeltuin moeten we eigenlijk wel gaan zwemmen. In het zwembad is een groot luchtkussen in de vorm van een glijbaan waar Lucas uiteraard vanaf wil. Verder vindt Lucas niets zo leuk als van de kant springen. Hij roept dan de eerste keer waaah, de tweede keer wiiieee, de derde keer woeeee, de vierde keer muis (???) en de vijfde keer Coenie stinkie. Goed opgevoed die jongen :-)

In de namiddag gaan we op zoek naar wijn (euh eten) in Martinborough. Na een stukje lopen komen we in het centrum van dit dorp en daar drinken we rode, rosé en witte wijn uit de streek. Heerlijk samen met lam uit de regio. De kids zijn doodop (van de warmte?) en liggen dus al om acht uur te slapen. Wij drinken nog een wijntje buiten om het af te leren! ;-)

1. Jan:
    20 december 2014
    Nooit om t af te leren toch?
  2. Jan:
    20 december 2014
    Nooit om t af te leren toch?