Prachtig Slovenië!

17 juli 2019 - Triglav, Slovenië

Na aankomst gaan we eerst lunchen in het centrum want na een lange autorit hebben we behoorlijke honger. We lopen via het Tourist Center om nog meer inspiratie op te doen wat we kunnen gaan doen. We besluiten de zwemspullen te pakken en naar Lake Jasna te gaan.

Na een mooie wandeling van een half uur  komen we bij  een prachtig meer uit (eigenlijk een verzameling  meren). We gooien ons handdoekje neer en de jongens gaan lekker pootjebaden in het  ijskoude water. Na een tijdje durven ze ook in het water te springen (ook omdat het bloedheet is). De jongens eten een ijsje en we delen een pizza tegen de ergste honger.

We lopen rond een uur of vijf terug naar ons huisje en gaan weer voor de siesta. De jongens zijn moe en na een douche is het dus tijd om even bij te komen. Rond een uur of acht lopen we het (onwijs leuke) centrum in van Kranjska Gora en kiezen we een leuk tentje om te gaan eten. Het eten en drinken is hier niet duur!

We gaan laat naar bed en slapen dus ook een beetje uit. We ontbijten lekker in ons appartement en gaan vandaan door Triglav National Park rijden. We vertrekken via een haarspelden route richting Trenta. Super mooie route en je kunt er volop van genieten, want hard rijden gaat niet. Aan de andere kant moet je goed opletten, want het stijgt in no-time naar 1.6km hoog.

In Trenta halen we wat informatie op en we besluiten eerst naar Slap Boka te gaan (Slap betekent waterval). Na een wandeling van kleine 3 kwartier komen we op een mooi uitkijkspunt waar we gigantische waterval de berg af zien roetsen. Ook zien we onderweg een salamander!

Daarna rijden we door richting Slap Kozjak. Deze klim is iets uitdagender maar het resultaat mag er zijn. Een waterval in een soort grot levert een prachtig spektakel op. Echt super mooi. Door het water en de gladde trappen is het einde niet makkelijk, maar de jongens doen het super goed. Op  terugweg zijn ze wel echt moe en we hebben ook honger (lunch!!!).

We rijden naar Tolmin en gaan lunchen. Lekker effe bijkomen van bijna 3 uur aan wandelen op lastige ondergrond. Na de lunch rijden we naar Most na Soci om daar met de auto op de trein te gaan. Echter, zien we op het station daar dat er net die dag werkzaamheden  zijn. We moeten dus via hele smalle weggetjes naar Podbrdo rijden om daar de trein te pakken. Samen met een Nederlands stel rijden we snel naar het  nieuwe station en rijden we met de auto de trein in. De jongens zijn ondertussen  in slaap gevallen...

De trein brengt ons door een tunnel naar Bohinjska wat een uur rijden was geweest. Het is pikkendonker en dus ook best wel spannend in de tunnel, maar ook een hele ervaring rijker.

We rijden via Bled naar huis. De energie is redelijk op en we doen weer een siesta alvorens we Kranjska Gora weer in gaan voor het avondeten. Morgen willen we naar nog een waterval en overmorgen is Lucas al jarig!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan:
    17 juli 2019
    wat n geweldig vakantie hebben jullie; geniet ervan!!!!