Ready for 3 take offs

7 januari 2015 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Dinsdag is onze Christchurch relaxdag. We slapen lekker uit en ontbijten heerlijk buiten in de zon. We voelen ons een stuk fitter dan gisteren na onze vijf uur rit.

We beginnen met de speeltuin waar Lucas al zelf omhoog kan klimmen via spoortjes van een ladder. Super knap. Daarna gaan we lekker zwemmen op de camping. Zoals de hele vakantie al, vindt Lucas niets leuker dan van de kant springen en vindt Toby niets leuker dan NIET stil zitten. Je wordt er echt gek van. Hij valt dan ook regelmatig kopje onder, maar het lijkt hem niets te doen. Hij wordt er eerder vastbesloten van om door te gaan (geen idee van wie hij dat heeft).

Na het zwembad doet Toby en tukkie, gaat Lucas lekker puzzelen en pakken wij vast de koffers. Rond vier uur nemen we de bus naar het centrum en gaan we nog even genieten van Christchurch. Aangekomen boeken we een boot tochtje en rijden we eerst met de stoomtrein door het centrum. Die zet ons weer af bij de bootjes en er krijgen een privé tocht met gids. Hij vertelt ook veel over de aardbevingen. Blijft indrukwekkend. Ze praten hier ook in termen van: Wellington is now due... Ze wachten dus al op de volgende.

Daarna zien we een leuk restaurant en daar gaan we eten. We nemen het er nog even van met het vis menu van de dag en een super sauvignon blanc erbij. Super super super. Zalig gegeten. We zijn moe van de alcohol (hips) en met de bus terug en naar bed dus.

De wekker staat om half 8 en iets voor 9 uur rijden we de camping af. Tien minuten later arriveren we bij het vliegveld waar we de camper inleveren. Na 5 minuten zijn we al klaar en worden we naar de departures gebracht. We dumpen onze koffers bij een winkeltje en lopen naar de Antarctic center.

Dit centrum staat helemaal in het teken van Antarctica en haar wetenschappelijke belang. Er is voor kids ook van alles en het ligt naast het vliegveld. Ideaal dus.

We komen net aan als de pinguïns gevoerd worden wat er wederom prachtig uitziet. Het zijn weer andere pinguïns (we worden nog eens experts). Daarna rijden we in een all-terrain vehicle over een nagebouwd zuidpool parcours. Toby mag nog niet, maar Lucas gaat 2 keer en vindt het fantastisch. Zeker als we na bergje op en af ook nog een stukje varen met het voer/vaartuig.

Daarna gaan we in een ruimte waar een storm op Antarctica wordt gesimuleerd. De kids vinden het veel te koud (is het ook) en de jassen/schoenen mogen dus snel weer uit als we naar buiten gaan. Ook zien we nog een 4D film over Antarctica. Lucas is weer fan, Toby houdt niet van het water wat in zijn gezicht wordt gespet (a la Panda droom).

We lunchen uitgebreid in het centrum omdat we waarschijnlijk vanavond relatief laat eten. Het weer is super dus we eten buiten. Lieke maakt de laatste dollars op in het gift winkeltje.

We gaan zo nog de laatste dingen zien hier in het centrum en dan rond 15uur naar het vliegveld. We mogen vanaf dan inchecken namelijk. Om 17uur vliegen we naar Auckland. Dan nog lekker luxe hotelkamer en morgenvroeg (donderdagochtend, woensdagavond voor jullie) de lange tocht via Guangzhou naar huis!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kees Hems:
    7 januari 2015
    mooie foto's en een hele mooie reis geweest, fijn dat we mee mochten genieten. we zien elkaar vrijdagmorgen op schiphol, xxx