Rocky Marshall en Tanah Lot

31 augustus 2016 - Sanur, Indonesië

Zoals velen van jullie weten is Lieke NIET zwanger. Door ons Facebook bericht gingen sommigen twijfelen maar laten we daar dus heel helder over zijn. Nu het echte verhaal achter het bericht.
Na het ontbijt besloten we naar een schilpadden reservaat te gaan. Daar werden allerlei schilpadden opgevangen, beter gemaakt, onderzoeken naar gedaan en ervoor gezorgd dat de eitjes uitkomen ipv dood getrapt door toeristen of andere dieren. We zagen mega grote land-en zeeschildpadden. We zagen jonkies van 4 dagen oud en een stuk strand nagemaakt waar eitjes veilig uit konden komen.
Als de schildpadden groot genoeg waren werden ze uitgezet terug in de zee.
Dit reservaat en de bezichtiging was gratis. Ze verkochten schilpadden spulletjes zoals de armbandjes die wij gekocht hebben. Daarnaast kon je een schildpad 'kopen'. Dan mocht je een schildpad dat oud genoeg was uitzetten in de zee en een naam geven. Uiteraard tegen betaling. Van de opbrengst daarvan kon het reservaat bestaan. Dit hebben wij uiteraard gedaan. We geven de snelste schildpad gekozen en gevangen met een emmertje en na een stuk lopen mochten we die samen uitzetten in de zee. Onze Rocky Marshall zwom als een malle weg. Wat een geweldige ervaring en leuke activiteit was dit!
We waren er met een uber taxi heengebracht. Uber taxi's zijn heel goedkoop tov reguliere taxi's. Een reguliere taxi is 2 keer zo duur.
Lucas had aangegeven ook even in onze villa te willen spelen dus besloten we op tijd terug te gaan om 'thuis' te lunchen en dat gaf Wouter de tijd om boodschappen te doen en een massage te nemen. Die zijn in Sanur nog goedkoper dan in Ubud.
In de middag hadden we om 16.00 uur een excursie naar Tanah Lot (een tempel op zee die prachtig is bij zonsondergang) geregeld. Aangekomen bij de man bij wie we het geregeld hadden zei hij ineens van niks te weten. Daar stonden we dan....gelukkig hadden we niks aanbetaald.
Via uber wisten we uiteindelijk alsnog een taxi te regelen en waren we net op tijd voor de zonsondergang.
Het was prachtig! We waren alleen langer onderweg dan we daar warenivm de vele files.
Onze taxichauffeur was zo lief om op ons te willen wachten en bracht ons naar de hoofdstraat van Sanur waar we een hapje gingen eten. Toby was zo moe dat hij zelfs vroeg of hij naar bed mocht. Dat vonden wij uiteraard geen probleem.
Vandaag staat chillen, spelen en yoga op het programma. Fijne dag allemaal en Steph in het bijzonder!

1. Jan:
    31 augustus 2016
    Klinkt erg mooi!! Echt n belevenis vor jullie alle vier! Groetjes vanuit n heerlijk Pineda. Met eindelijk WIFI