Sanur & Kuta

30 augustus 2016 - Kuta, Indonesië

Zondag is strand dag. We wilden speciaal in Sanur zitten omdat je hier WEL met de kids op het strand en in de zee kunt en elders niet (vanwege de zee). Op het strand aangekomen is het best rustig en kunnen we dus goed installeren en de zee in. Het water is heerlijk, helemaal niet koud en heel helder. Super fijn dus! We zwemmen en maken een zandkasteel!

Na de lunch gaan we wat zaken regelen voor de komende dagen. Met name ons vervoer van en naar Gili Air wordt geregeld (taxi + fast boat) en nog wat excursies voor de komende dagen.

In de middag ondergaat Lieke een massage terwijl Wouter met de kids op een terrasje gaat zitten. We zitten zo lekker in de hoofdstraat op ons terras en de kids zijn zo lekker aan het spelen dat we ook blijven zitten als Lieke er weer is. Na het eten gaan we naar het huisje (met ijsje) waar om acht uur The Long Dinosaur begint op TV, de eerste en enige film die Lucas en Toby in de bioscoop hebben gezien. Wij gaan al vroeg tukken :-)

Maandag is Waterbom Bali dag (in Kuta): het nummer 2 waterparadijs ter wereld en nummer 1 van Azië. En inderdaad: onwijs gaaf. Via Uber komen we er en al snel liggen we in 1 van de vele baden. Wat een zaligheid! Er is een apart zwembad met 4 glijbanen, waterkanonnen en veel meer voor de kids. Er staan ook bij glijbanen en om de baden allemaal mannen te helpen. Super fijn. Vlakbij dit bad zijn nog 3 glijbanen voor kinderen die onze jongens het einde vinden.

Verder is er nog een glijbaan of 12 waar de jongens niet in mogen (minimaal 1,20 meter) maar waar wij wel vanaf gaan. Echt super vet. Zo is er een glijbaan waar je in een cabine gaat staan en waar vervolgens de vloer onder je wegvalt. Na een vrije val glij je verder omlaag: kicken!

In het midden van het park is nog een ander zwembad waar we ook een tijdje gaan zwemmen met een eilandje in het midden en een poolbar met cocktails. Ook kun je er water volleyballen.

Waar Lucas nog wel in mag, maar Toby niet is een glijbaan waar je met een band vanaf mag. Samen met papa mag Lucas er af, helaas niet met mama (samen minimaal 100kg, nou zijn papa en Lucas dat ook niet maar oké). Eerst door het donker en daarna al vrij snel door het licht naar beneden. Lucas vindt het heel spannend maar achteraf zo gaaf dat we vandaag nog 2x zullen gaan.

De kids vinden het zo leuk dat ze bijna vergeten hoe moe ze zijn. Toby valt met ijsje in de hand op een gegeven moment om en in slaap. Zo moe is hij. Na tijdje slapen wordt hij ook niet van harte wakker ;-) Terwijl Toby slaapt en Lucas speelt in het kinderbad kunnen wij mooi om de beurt van de thrill glijbanen :-D

Na afloop moeten we nog even wachten op onze Uber en dus zien we Kuta een beetje. Onze conclusie: het ziet er gezellig uit, maar voor ons is het geen Bali. Volgens onze taxi chauffeur zitten er ook vrijwel uitsluitend Australiërs wat we in het park ook merkten.

In de auto besluiten we om dinsdag naar het Turtle Park te gaan. Dinsdag middag 16uur hadden we al gepland om naar Tanah Lot te gaan voor de zonsondergang. Bij ons om de hoek halen we wat eten om thuis op te eten. Na het eten liggen de kids al snel op bed. Dit was een topdag maar de energie is nu echt op!!!

1. Stephanie en Bas:
    30 augustus 2016
    Dat klinkt als 1 groot feest!! Wat een heerlijke reis maken jullie toch. Veel plezier nog samen
  2. Lieke:
    30 augustus 2016
    Ohh het is ook echt één groot feest!
  3. Jodi:
    30 augustus 2016
    Ik wil ook ik wil ook ik wil ook. Al weet ik niet of ik van die vloer weg vallende glijbaan zou durven. Wij zijn in Jakarta in zo'n park geweest. Heel gaaf. Gaaf dat jullie zoveel ondernemen en zoveel zien. Bali is de bom. Geniet