wandelen wandelen wandelen

11 december 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vannacht had Wouter voldoende tijd om te lezen wat we vandaag konden gaan doen. Hij lag namelijk vanaf 3 uur s nachts wakker. Gelukkig had hij gezelschap van Lucas. Toby en ik waren pas om 7 uur wakker.

Na een lekker ontbijt zijn we al om 8 uur op pad. Eerst op zoek naar de wijk Parnell. Dat viel nog niet mee maar gelukkig zijn de mensen hier super behulpzaam. Als ze je in een boekje zien kijken of rond zien kijken komen ze naar je toe en bieden ze hun hulp aan. Stratenmakers lopen zelfs een stukje mee om je veilig langs de stoep afzetting te helpen.

Parnell was een uitdaging. We hebben heel veel bergopwaarts gelopen. Tot het Auckland museum. Daar genoten van het uitzicht en langzaamaan richting town hall gegaan. Gezellig pleintje en even rustig wat gedronken. Het was tenslotte al 11.00 uur.

Daarna naar de sky tower gegaan waar we tot de 60e verdieping zijn gegaan en een geweldig uitzicht over de stad hadden. De foto's die ik tot nu toe geplaatst heb zijn met mijn mobiel gemaakt. Heb de foto's van mijn camera nog niet op de tablet staan en wifi is beetje een gedoe hier.

Na de sky tower hebben we de boot naar Devonport (eilandje) gepakt. Lucas wilde heel graag met de boot! Hier zitten we nu in een heerlijk park met grote speeltuin de kinderen uit te laten.

Hierna naar ons hotel en dan gaan we uit eten in een super gezellig straatje dat we gisteren hebben gezien. Aansluitend naar een ijsbar. Morgenvroeg camper ophalen!

1. Harrie van nunen:
    11 december 2014
    goed te horen dat jullie het erg fijn vinden aldaar, vooral veel foto's plaatsen zodat we de kids én jullie vaak kunnen zien.
  2. Stephanie en Bas:
    12 december 2014
    Leuk hoor! Mis wel foto's van jou Lieke ;-)