Zwemmen bij de watervallen!

25 augustus 2016 - Dencarik, Indonesië

De dag begint wederom met een heerlijk ontbijt en we ontbijten goed met zijn 4en wat betekent dat de ergste darm problemen weer weg zijn. Verse mango bij het ontbijt is iets waar wij wel gewend aan kunnen raken :-)

Om 10uur worden we opgehaald door onze taxi die ons deze dag gaat begeleiden. Na een korte fotostop van rijstvelden, rijden we eerst naar de Munduk waterval. Een hele grote mooie waterval. Daar hebben we foto's gemaakt en met de voetjes in het water gegaan (er was niet echt een plas onder de waterval). Lucas zei over deze waterval: "dit is de mooiste waterval van heel mijn leven". Wij vonden dat vrij belachelijk klinken voor een net 5 jarige, hoewel hij wel al veel watervallen in zijn korte leven gezien heeft (met name Noorwegen en Nieuw Zeeland).

Daarna gingen we naar de twin lakes om te lunchen. Dit is een uitzichtpunt op 2 meren (Buyan Lake & Tamblingan Lake) naast elkaar met een strook bos ertussen. Heel erg mooi!

Vervolgens bespreken we in de auto dat we eigenlijk naar een waterval willen waar we kunnen zwemmen. Onze chauffeur weet raad: de Aling Aling watervallen. Een flinke klim omlaag over gladde stenen maakt het een zware beproeving maar de beloning is er: een prachtige waterval met schitterend meertje ervoor. Er valt echter niet te zwemmen omdat je er niet in het water kunt. Technisch gezien mag het er ook niet.

Iets verderop echter wel dus daar gaan we heen met een vergelijkbare scary route. Maar wederom: de beloning mag er zijn. Wij plonsen heerlijk in het koude water en zwemmen lekker rond bij de waterval. De kids hadden het er al de hele dag over en zijn dus ook super blij.

Leuke anecdote: Lucas moest natuurlijk net plassen toen we gingen zwemmen. Je bent in de rimboe dus nergens een WC uiteraard. Zeggen we tegen hem: mag je zo voor 1x in het water plassen. Zijn we allemaal omgekleed en klaar om in het water te gaan, trekt Lucas zijn piemeltje uit zijn broek om te gaan plassen. Wij meteen boos: Lucas dat kan echt niet. Lucas snapt er geen jota meer van. Wij gaan samen in het water, ga maar met mama mee stukje zwemmen en bij de rots plas je dan even gewoon door je zwembroek heen. Bij de rots aangekomen: "mama ik wil niet over de salamander visjes heen plassen". Na veel gehannes eindelijk gelukt, lopen we het water uit naar de uitgang: WC, 15 meter van waar we het water in gingen. Onze hele opvoeding is vandaag met 1 incident afgebrokkeld.

Maar het zwemmen was zooooooo fijn.

Daarna gaan we naar Lovina, het voornaamste plaatsje hier vlakbij onze villa. Geen idee waarom, niet echt veel te beleven. Even eten, even drinken, dan weer gaan.

In onze villa aangekomen plonsen we alle 4 weer heerlijk in ons zwembad waar we een uur lang zwemmen, springen en ingewikkelde spelletjes van Lucas doen die niemand behalve hijzelf begrijpt en die hij op 1 of andere manier altijd wint. Oh en soms wint ie terwijl hij ook nog scheidsrechter is!!!

De kids hebben een top dag gehad en wij ook. Als zij op bed liggen drinken wij een Bintang (lokaal bier) en een Hatten (lokale witte wijn) heerlijk buiten bij ons zwembad. Een zwerm salamanders die aan het plafond hangen, houden ons zoals elke avond fijn gezelschap!