Lago di Varese & Lago Maggiore

6 augustus 2022 - Besozzo, Italië

Om drie uur staat de wekker vrijdagochtend (nacht) en we zijn er allemaal snel uit! We geven kusjes aan de poesjes en rijden half 4 de oprit af. Het begint al vrij snel hard te regenen dus wij denken aan onze plantjes en gras die nu genieten. Voor ons betekent het extra opletten in het donker in de regen. Zeker in Duitsland blijft er veel water op de weg liggen. Het is gelukkig rustig en dus gaat het heel voorspoedig.

We stoppen rond acht uur en toevallig (of niet) precies bij hetzelfde tankstation als vorig jaar. Lucas en Toby herkennen het gelijk. Rond half 10 zijn we in Basel en begint het landschap langzaam te veranderen. Het stuk door Duitsland is het saaiste dus altijd fijn als je daar doorheen bent.

In Zwitserland stoppen we rond 12 voor de lunch. We vinden een mooie spot aan een meertje op 2 kilometer hoogte. Door een file bij de Gotthard tunnel, krijgen we een alternatieve route door de bergen van Google en die is echt prachtig. Van haarspeld naar haarspeld slenteren we richting Italiaanse grens. Een lange tijd rijden we er parallel aan om vervolgens in een klein plaatsje de grens te passeren. In Italië is het nog maar een klein stukje binnendoor.

We arriveren in Besozzo half 3 bij ons appartement waar we eigenlijk pas 5 uur in mogen. Het is echter allemaal geen probleem dus we kunnen na 11uur rijden (minus 80 minuten aan pauzes) even half uurtje bijkomen. Daarna rijden we naar Laveno als tip gekregen bij ons huisje. We vinden een plekje aan Lago Maggiore waar we heerlijk kunnen zwemmen. Het water is absoluut niet koud, toch is het verfrissend. Het water golft flink en de kids vinden dit super leuk.

Na een tijdje zwemmen rijden we terug naar ons huis, kleden we om en rijden we naar Gavirate om te eten bij een restaurant aan Lago di Varese. We komen in een soort van club terecht (Villa Cocca) met groot zwembad en prachtig uitzicht op het meer. We eten een pizza en daarna zijn we bek en bekaf. We rijden terug en slapen vrijwel meteen. Lange reisdag is verrassend snel gegaan.

We worden wakker en mede dankzij alle ramen en deuren open is het koel geworden in ons appartement, airco was het enige dat ontbrak. Terwijl Wouter hardloopt, wordt de rest rustig wakker en wordt tafel gedekt. We kunnen dankzij ons keukentje heerlijk ontbijt neerzetten met lekkere koffie, broodjes, yoghurtjes, cake, crackers, van alles. Heerlijk begin van de dag en we zijn ook allemaal echt erg uitgerust.

We rijden via een benzinepomp en supermarkt het laatste stuk, via Milaan, Bologne naar Florence. We stoppen 1x voor een plaspauze, verder rijdt het allemaal erg goed door. Via de supermarkt bij Norcenni zijn we om 16uur op de camping. De jongens gaan gelijk zwemmen terwijl wij even alles uitpakken. Daarna gaan wij ook zwemmen!! Rond half 6 arriveren ook Jacco en Maureen en daarom gaan we hoi zeggen tegen onze buren! We nemen Mette en Lisse mee naar het zwembad terwijl Jacco en Maureen de boel uitpakken. Om zeven uur gaan we lekker met zijn 8tjes eten om even te vieren dat we er zijn! Ciao.

1. Jan:
    6 augustus 2022
    Kei fijn dat jullie er nu zijn en nu maar genieten van de vakantie en heel veel plezier 😃