Maneskin & Volterra

19 augustus 2022 - Volterra, Italië

De dag na de Rome slapen we eerst goed uit. Vandaag staat een dagje op de camping op de planning. Temeer omdat er een talentenshow is vanavond en de jongens en meiden willen meedoen als Maneskin 2.0. In de ochtend zetten ze daarom ge4en eerst een choreo in elkaar en halen ze rekwisieten in de campingwinkel. Wij mogen als eerste de show zien en ze hebben er echt goed over nagedacht!

We hebben nog 2 uurtjes zwemtijd voor de "auditie" en gaan bij het benedenzwembad vlakbij het Amfitheater zwemmen. Om 16uur mag COANG (combinatie van cobra en slang) het laten zien en ze mogen vanavond inderdaad losgaan!

We eten bij ons huisje en de heren en dames worden aangekleed, opgemaakt en klaargestoomd. Om kwart voor 9 is eerst de mini disco, gevolgd door een prijs uitreiking. Ondertussen staat COANG klaar om op te treden. Met rook machine, moving heads, props en choreo knallen ze de sterren van de hemel. Maneskin valt bij onze Italiaanse gasten ook in de smaak. Als beloning krijgen de 4 een ijsje en daarna gaan ze dood en doodop naar bed (als de adrenaline is uitgewerkt).

We gaan woensdag zwemmen bij het bovenzwembad en de jongens eten pannenkoeken als lunch. Het is behoorlijk warm vandaag en we blijven dus smeren smeren smeren. We reserveren avondeten voor woensdag en donderdag bij het zwembad. Voor vrijdag hebben we al eerder gereserveerd (wijnproeverij). We hebben het erg zwaar zoals je leest.

We gaan naar het huisje aan het einde van middag voor een siësta en maken ons klaar voor etentje in een 50s Diner in het dorp. Super fout maar heel erg leuk. Met serveersters op rolschaatsen, allerlei typische gerechten, foute 50s muziek inclusief grease. Echt heel leuk! Het eten is ook echt heel veel. Het duurt wel allemaal heel lang met uitserveren. Dat is sowieso een dingetje in Italië: je krijgt niet tegelijk het eten en je moet lang wachten.

Om die reden rijden we rechtstreeks vanaf de diner naar het bovenzwembad waar die avond een poolparty is.  De kids gaan in onderbroek in het zwembad spelen terwijl er een DJ is en het entertainment team spelletjes doet. Echt super leuk!!

Donderdag willen we op tijd naar Volterra, een leuk plaatsje op ongeveer anderhalf uur rijden. Na het ontbijt rijden we weg door een zware storm. Gelukkig duurt deze niet zo lang en klaart het heerlijk op als we er zijn. De temperatuur is gezakt en de uitzichten vanaf Volterra zijn super.

We lopen een wandeling door het vestingsdorpje en lunchen bij een bakkerijtje! Het oogt hier allemaal nog echt alsof het in de middeleeuwen is blijven hangen. Er zijn hier dan ook dagen dat ze alles in die tijd aankleden. De wandeling is echt een mooie route door een prachtig plaatsje.

Ook de terugweg is mooi door het Toscaanse landschap. Gaat echt niet vervelen. We rijden naar Elmi voor een ijsje. Ook dat gaat niet vervelen. We kleden ons om bij het huisje om te gaan eten bij Perlamora, op aanraden van Laurens, de reisleider hier. Prachtige locatie in the middle of nowhere. Er is geen menu, er wordt gewoon van alles geserveerd. Het is heel lekker, heel divers en ook veel te veel. De wijn bij het eten is niet top. Dat is wel jammer. Ook die valt niet te kiezen, het wordt gewoon geserveerd.

We zitten boven op een berg en zien continu lichtflitsen van de bliksem. De jongens doen buiten nog tikkertje en de ouders doen ook nog mee! We rijden in het pikkedonker over kleine weggetjes terug naar de camping. Om de dag af te sluiten met goede wijn, trekken we zelf nog een fles open en terwijl de kids op bed liggen, zitten wij voor onze tent heerlijk te kletsen, eten en drinken. Eerst nog in de subtiele regen, op een gegeven moment worden we bekogeld door hagelstenen zo groot als een grote knikker. Als het hier regent, dan gaat het hard!

Vrijdag wordt de laatste dag hier op de camping, dus nog even zwemmen, gamehal, Elmi en een wijnproeverij. Daarna gaat de weg naar het westen richting de kust!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl