Rustdag in de Baai

1 mei 2022 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

We zitten om half 8 aan het ontbijt in het hotel en dat is wederom prima. Het eten is hier divers, vers en van allerlei soort, met ook veel vegetarisch en zelfs veganistisch. Om 8uur lopen we bij het hotel weg richting de haven. Daar krijgen we een korte instructie, vesten en gaan we aan boord van ons schip.

Er is hier geen haven dus we worden door een tractor met de boot op een soort aanhangwagen het water in geduwd. Heel bizar tafereel, maar we merken later dat het aan land komen nog cooler is.

We varen langs de kust in de vroege ochtend en steken vervolgens de baai over met al flinke golven. We zien een hele grote school vissen (soort makrelen). Helaas is het niet het seizoen voor de walvissen. Het is hier herfst en die komen meestal pas in de winter. Wel zien we nog duizenden zeehonden en zeeleeuwen op de rots en in het water. Sommige komen ook even langs de boot zwemmen. Heel cool.

We varen terug langs de andere kant van de baai om vervolgens stil te liggen zo'n 200 meter van de kust. Vervolgens vaart onze boot ineens met hoge snelheid recht op het strand af om met een rotgang op het strand te crashen. Dat is dus de manier om aan land te gaan zonder haven. De jongens vinden het fantastisch!!

Bij terugkomst horen we dat we nog een keer mogen omdat het niet zo druk is. Dat wil iedereen behalve Lucas wel. Lucas gaat dus met een ander gezin mee en Tycho van dat gezin, die ook nog wel een keer wil, met ons! Het is inmiddels half 11 en dus ook steeds warmer en meer genieten op de boot.

Bij terugkomst gaan we via het hotel naar de lunch. We vinden een heel leuk binnenplaatsje waar we voortreffelijk lunchen. Daarna lopen we via een andere weg naar beneden en komen we bij een strandje tussen twee stukken water in. Daar gaan de kids heerlijk in de zee spelen en voetballen. Heerlijk zo'n rustdagje!

Rond een uur of 16 verplaatsen we ons richting strandtentje om cocktails te gaan drinken. Tevens bestellen we wat hapjes. De kids blijven nog een hele tijd voetballen op het strand. Rond half 7 vertrekken we richting hotel om daar verder te chillen. De jongens gamen nog met elkaar en de koffers worden weer geprepareerd. Morgen vertrekken we richting Addo en de dag erna de eindbestemming aan de zuidkant (Port Elisabeth) voor we gaan vliegen naar Johannesburg!