Vancouver Island!

8 augustus 2018 - Port Alberni, Canada

We staan om zeven uur op en pakken alles in om kwart voor acht de camping af te rijden. We zijn 5 minuten later bij de terminal en eigenlijk zijn we binnen 10 seconden door, alles is geregeld easy peasy. Na een dik half uur wachten, rijden we de boot op en gaan we lekker aan boord bij het HUGE schip. De jongens spelen met lego en wij zitten lekker in het zonnetje naar de eilanden om ons heen te kijken. Heerlijk rustgevend tochtje!

Als we aankomen willen we meteen maar Tofino rijden. Na drie uur rijden komen we in Port Alberni en wijzigen we ons plan. We stoppen vandaag hier en boeken een whale watching voor morgen in Tofino. Temeer ook omdat er in Tofino geen campings beschikbaar zijn en we dan ook morgen pas verder hoeven te reizen. Tevens boeken we de ferry om zodat we niet terug naar Victoria hoeven te rijden naar vanuit Nanaimo teruggaan naar Vancouver. Perfect geregeld! Dat betekent dat we morgen zodra we wakker zijn reizen naar Tofino en daar blijven tot het whale watching begint (twee uur). Daarna rijden we terug naar Port Alberni om (op een andere camping) te overnachten. Vrijdag rijden we via Cathedral Grove terug naar Nanaimo.

We gaan naar onze camping voor vandaag en eten er heerlijke sushi. Daar worden we meteen blijer van. Daarna gaan we het centrum in. Althans dat proberen we tot drie keer, want een echt centrum is echt niet te bekennen. We vinden op een gegeven moment een winkelcentrum waar we boodschappen doen, tanken en naar de Starbucks gaan! Daarna rijden we weer terug naar de camping. Echt honger voor avondeten hebben we niet meer na onze sushi om 15uur. Morgen naar Tofino!

1. Jan:
    9 augustus 2018
    Wij zijn ondertussen heel nieuwsgierig naar alle foto’s!!!
    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben, nogmaals veel plezier.
    Geniet met volle teugen!!
  2. Wouter:
    9 augustus 2018
    De foto's staan ook op deze blog onder "foto's"